Eğilim Anketleri - Geliştirme Ortamı
 
Eğilim Anketleri
Parolamı Unuttum
Firma Kodu:
Parola:
Değiştir  (Sol tarafta gördüğünüz metni giriniz.)
Yardım Simgesi Yardım almak için sağ üst köşedeki yardım simgesine tıklayınız.
Daha fazla yardım/bilgi için tıklayınız...

Eğilim Anketleri İle İlgili Açıklamalar

Eğilim Anketleri başlığı altında "İktisadi Yönelim Anketi (İYA)" ve "Yatırım Anketi (YA)" olmak üzere iki tür anket yer almaktadır.

İYA, aldıkları kararlar ve uygulamaları ile ülke ekonomisine yön veren üst düzey yöneticilerin yakın geçmişe ilişkin değerlendirmeleri ve geleceğe yönelik beklentilerini alarak, imalat sanayi sektörlerinin kısa dönemdeki eğilimlerini yansıtacak göstergeler üretmek amacıyla düzenlenmiştir.

YA ile ise, imalat sanayi işyerlerinin mevcut yatırım eğilimleri ve yakın geleceğe yönelik yatırım planları ile bu yatırımlarının amacı ve işyeri yöneticilerinin yatırım kararlarında etkili olan faktörlerle ilgili değerlendirmelerinin alınmasını amaçlamaktadır. Anketin, Bankamızca uygulanmasının İYA'da yer alan yatırım sorularına ek bilgi sağlaması ve karar alıcıların yatırımlardaki eğilimleri izlemeleri açısından yararlı olacağı düşünülmektedir.

İYA, ayda bir defa düzenlenen bir anket olup her ay yanıtlanması gereken 22 soruyu kapsamaktadır. Bu soruların yanında üç ayda bir defa (Ocak, Nisan, Temmuz, Ekim aylarında) 6 ek soru ile birlikte toplam 28 soru katılımcılara yöneltilmektedir. Karışıklığı önlemek amacıyla bu dönem anketleri "Üç Aylık İktisadi Yönelim Anketi" olarak adlandırılmaktadır. Anket formları ilgili ayın ilk iş günü uygulamaya açılmakta ve katılımcıların iki hafta içerisinde ankete yanıt vermeleri beklenmektedir. Yanıt vermeyen katılımcılara anket bitimine 5 iş günü kala hatırlatma mesajları gönderilmektedir.

YA, Mart/Nisan ve Ekim/Kasım olmak üzere yılda iki dönemde düzenlenmektedir. İlgili dönemin anketi, dönem başında uygulamaya açılmakta ve katılımcıların söz konusu dönem sonuna kadar ankete yanıt vermeleri beklenmektedir.

İYA ve YA ile ilgili detaylı bilgi için "Hakkında" bölümünde yer alan açıklamalardan yararlanılabilir.


SIKÇA SORULAN SORULAR
Firma Kodu Nedir?

Firma kodu her firmaya özgü verilen bir numaradır. Oluşturduğumuz sistemde mevcut firmaları tanımamıza olanak sağlamaktadır.

Parola Nedir?

Firmaların sisteme giriş yapmalarına olanak tanıyan, firma yetkilisi dışındaki kişilerden sistemi korumamızı sağlayan bir uygulamadır.
Parolanızı değiştirmek için; mevcut parolanızla sisteme giriş yaptıktan sonra sol menüde yer alan "Parola Değiştirme" seçeneğini kullanarak parolanızı değiştirebilirsiniz.
Yeni parolanız en az 6 karakterden oluşmalı ve içerisinde hem harf hem de rakam yer almalıdır.

Anahtar Tarih Nedir?

"Anahtar Tarih" bilgisi, parolanızı unutmanız durumunda başvurulacak yardımcı giriş anahtarınızdır. Bu tarih parola unutulduğunda sistemden yeni bir parola oluşturulmasına olanak sağlamaktadır. Ayrıca parolanın 3 kez yanlış girilmesi sonucunda hesap bloke olduğunda bu tarih kullanılarak yeni bir parola oluşturulabilmektedir.
Diğer bir deyişle bu tarih, firmalara özgü ikinci bir parola olma özelliği taşımaktadır. Bu nedenle sistem tarafından atanan ilk "Anahtar Tarih"i, kaydetmenizi ve sisteme girdiğinizde unutmayacağınız bir tarihle değiştirmenizi öneriyoruz.
Anahtar tarihi değiştirmek için; sisteme giriş yaptıktan sonra sol menüde yer alan "Firma Bilgileri" bölümüne girilerek "Anahtar Tarih" kısmının istenilen tarihle değiştirilerek "Güncelle" düğmesine basılması gerekmektedir.

Anket Hesabı Neden Bloke Olur?

Parolanın ardarda 3 kez yanlış girilmesi sonucunda hesabınız bloke olur.
Bloke olan hesabınızı yeniden etkinleştirmek için; ankete giriş ekranında yer alan "Parolamı Unuttum" seçeneğini tıklamanız ve karşınıza çıkan panelde ilgili alanlara "Firma Kodunuzu" ve "Anahtar Tarihinizi" girerek yeni bir parola belirlemeniz gerekmektedir. Ardından sistemde kayıtlı olan e-posta adresinize sistem tarafından otomatik bir "Hesap Etkinleştirme" e-postası gönderilecektir. Bu mesaj içerisinde yer alan "Hesap Etkinleştirme" linkini tıkladıktan sonra oluşturduğunuz parolayı kullanarak ankete giriş işleminizi tekrar başlatabilirsiniz.

Anketi Doldurduğum Halde Neden Sistemden Hatırlatma Mesajı Almaya Devam Ediyorum?

Anket formunu kaydettikten sonra iki seçeneğiniz vardır; anketi sonlandırmak ya da yanıtlamaya devam etmek.
"Sonlandır" seçeneğine tıklamadığınız sürece ankete kaldığınız yerden devam edebilirsiniz ve anket tamamlanmamış göründüğü için, anket sona erene kadar hatırlatma mesajlarını almayı sürdürürsünüz. Sonlandırılan anket ise yeniden güncellenemez.

YARDIM